Και κάπου εδώ, μετά από δύο χρόνια στην Super League, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για επαγγελματικό ποδόσφαιρο με οικονομικούς όρους, στο καθαυτό πλαίσιο του ελληνικού ποδοσφαίρου.

Πραγματικά, οι παραπάνω όροι είναι άγνωστοι στον μέσο Λαμιώτη φίλαθλο, ο οποίος έχει συγκεχυμένες πληροφορίες, τόσο για το επαγγελματικό ποδόσφαιρο, όσο και για την οικονομία αυτού.
Δεν φταίει φυσικά κόσμος, αφού γενικά ήταν μπερδεμένοι και παρασυρμένοι από άλλους παράγοντες, που διεμβόλιζαν την ομάδα της Λαμίας και κάποιοι, όχι όλοι, το δέχονταν σαν φυσιολογικό.

Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ο ΠΑΣ Λαμία ήταν και είναι ποδοσφαιρικά ένα μαγαζί γωνία, όπου όμως γίνονταν συνήθως λανθασμένες επενδύσεις και κυρίως μικρές, χωρίς βάθος και καβάτζα από πίσω.
Με τον Πανουργιά Παπαϊωάννου, η εικόνα άλλαξε, άλλο μέγεθος, η ομάδα της Λαμίας απέκτησε άλλη δυναμική και οντότητα.

Πολλές φορές, ο ίδιος ο μεγαλομέτοχος έχει πει, πως μαθαίνει το ποδόσφαιρο και έδειξε, λανθασμένα κατ' εμέ, τον άνθρωπο που του έμαθε το ποδόσφαιρο.
Πιστεύω πως του έμαθε το αρρωΣΤΗΜΕΝΟ ποδόσφαιρο.
Όμως ο μεγαλομέτοχος τον ξέκοψε και απαλλάχτηκε. Δεν ακολούθησε αυτά τα χνάρια, πήγε στα δικά του χωράφια, τα επιχειρηματικά.

Όταν ο Πανουργιάς Παπαϊωάννου μπήκε για τα καλά στο χώρο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου,  όντας στη Super League, εκεί λειτούργησε ως επιχειρηματίας και μάλιστα ως επιτυχημένος που είναι, με το οικονομικό μέγεθος που έχει έκανε άριστες επιλογές.
Καθρέφτης είναι το γήπεδο και ο βαθμολογικός πίνακας των επιτευγμάτων του. Μόλις σε δύο χρόνια. Δείτε πόσο αστραπιαία δρα και με τι σιγουριά.

Καμία νεοφώτιστη ομάδα δεν πέτυχε ξεκούραστα την παραμονή της, χωρίς να πέσει κάτω από τη γραμμή του υποβιβασμού. Αυτό για την πρώτη χρονιά.
Καμία ομάδα δεν αναδείχθηκε καλύτερη επαρχιακή ομάδα τόσο σύντομα, αν δούμε Λάρισα, Πάτρα(Παναχαϊκή), Ηράκλειο(ΟΦΗ), Γιάννενα, Τρίπολη(Αστέρας), Βόλο(Ολυμπιακό, Νίκη) στη δεύτερη χρονιά της.
Τηρουμένων των αναλογιών, άργησαν πολύ να το πετύχουν. 
Ασχέτως αν στη μεγάλη τους πορεία κατέκτησαν τίτλους ή πέτυχαν την ευρωπαϊκή έξοδο. Όμως αυτές είχαν άλλο όγκο ως πόλεις και ως ομάδες, αν όχι όλες οι περισσότερες.
Αυτό δείχνει τη δυναμική της Λαμίας, σε σύγκριση μαζί τους.

Το σημαντικό στην όλη ιστορία, είναι πως φέτος, στο χτίσιμο της νέας χρονιάς της τρίτης κατά σειρά στη Μεγάλη Κατηγορία, άρχισαν από πολύ νωρίς τα όργανα.
Χτυπούσαν τη Λαμία, κάτι ιστοσελίδες της πλάκας, κάτι ξεδοντιάρηδες-φερέφωνα δημοσιογράφοι και πολεμούσαν την πρώτη επαρχιακή ομάδα.
Έφερναν και έδιωχναν παίκτες, μα πρώτα απ' όλα έδιωξαν το Χάβο.
Μόλις δεν τους βγήκε, παρουσίασαν οικονομικό πρόβλημα, πως δεν πήρε η Λαμία λεφτά από την ΕΡΤ.

Το κακό δεν είναι αυτό. Τη δουλειά τους έκαναν, σε συνεργασία με μάνατζερς και προπονητές.
Εδώ όμως το κοινό της Λαμίας δεν έπρεπε να τσιμπήσει.
Ο κόσμος και αυτοί που τα αναδημοσίευαν. Οι και καλά δημοσιογράφοι, κάτι μπλόγκερ της πλάκας.
Με ένα τηλέφωνο ή μια επίσκεψη στα γραφεία της ΠΑΕ, αν ξέρουν τη δουλειά τους και το αντικείμενο, θα τα μάθαιναν όλα. Αλλά...

Ευτυχώς όμως που ο Πανουργιάς, δεν αντέδρασε. Έκανε κόντρα μπλόφα και τους έστειλε αδιάβαστους. Όταν η ομάδα του έχει το απόλυτο και κάθε νομιμότητα, ας χτυπάνε οι τενεκέδες.
Γι αυτό θα περάσουμε στο δια ταύτα για να δούμε που βρίσκεται η ομάδα της Λαμίας.

Η Λαμία έχει χτίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα, ένα δυνατό brand name και πολλοί επιδιώκουν να φορέσουν τη φανέλα της.
Η υγεία της, ιδίως η οικονομική, είναι αυτή που "φτιάχνει" τον ποδοσφαιριστή.
Όπως επίσης και το τι πέτυχε η ομάδα, αποτελεί πόλο έλξης για να αποκτηθεί από τη Λαμία ένας ποδοσφαιριστής.

Το brand name αυτό, έκανε την καλύτερη και ακριβότερη εταιρεία αθλητικής ένδυσης, τη Macron, να θέλει να ντύσει τη Λαμία, κάνοντας πολύ καλή προσφορά φαντάζομαι, γι αυτό άλλωστε επήλθε η συμφωνία.

Το brand name αυτό, έκανε πολλές εταιρείες να θέλουν να διαφημιστούν στο ΔΑΚ και να προβληθούν μέσα από τη Λαμία.
Οι εταιρείες αυτές διαφημίζονταν σε άλλα γήπεδα, μέχρι πρότινος.

Το brand name αυτό, έφερε βάση σύμβασης, ένα ακόμη bonus από την ΕΡΤ, αφού σκαρφάλωσε πολύ ψηλά στον βαθμολογικό πίνακα.
Για διαβάστε αυτό το κομματάκι:

"Θέσπιση επιβραβεύσεων για τα ορθά αθλητικά και επιχειρηματικά μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, επιβράβευση για την αύξηση των θεατών, για την παραμονή στην κατηγορία, για την ανάδειξη Ελλήνων παικτών μικρότερης ηλικίας, για τη συνολική συγκομιδή βαθμών, για τη μη δημιουργία περιστατικών βίας.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Θα υπάρξει κονδύλι, το οποίο θα αποτελεί κίνητρο για τις ομάδες. Θα λαμβάνουν επιπλέον χρήματα απ' αυτά που θα παίρνουν από το συμβόλαιο, αν βάζουν περισσότερους Έλληνες παίκτες, για τους βαθμούς που θα συγκεντρώνουν και για την αύξηση στον αριθμό των θεατών που θα βλέπουν τα παιχνίδια τους. Όσο τα νούμερα θα βελτιώνονται, τόσο καλύτερες θα είναι και οι αποδοχές.

Τα χρήματα αυτά δεν θα αφορούν βέβαια τις ομάδες που βγαίνουν στην Ευρώπη, αλλά αυτές από την 6η θέση μέχρι και την τελευταία πριν τη ζώνη του υποβιβασμού. Μάλιστα, οι δυο τελευταίες ομάδες που σώζονται, θα έχουν ένα δυνατό ποσό στα ταμεία τους, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και την επόμενη σεζόν. Εν ολίγοις, θα είναι μια σειρά από κίνητρα οικονομικά και όχι μόνο προς τις ομάδες, ώστε να δεχθούν την αναδιάρθρωση και να μπει σε νέα εποχή το ελληνικό ποδόσφαιρο".

Έτσι για να καταλαβαινόμαστε!!

Η ομάδα έχει πλέον τους πόρους εκείνους, για να στηρίξει οποιοδήποτε πρότζεκτ από δω και πέρα.
Το προπονητικό τιμ, έχει την τεχνογνωσία να δημιουργήσει ένα πολύ δυνατό σύνολο, ώστε να ανέβει η ομάδα κι άλλο σκαλοπάτι. Γιατί όχι και Ευρώπη. Αυτό ονειρεύεται ο Λαμιώτης οπαδός.

Συμπερασματικά και με άκρως οικονομικά μεγέθη, όπου οι επενδύσεις είναι για τη Λαμία στον τομέα της μικροοικονομίας, με ξεκάθαρη τη σχέση επενδύω-εισπράττω, ξεφεύγει και πάει στην μακροοικονομία του ποδοσφαίρου.
Εκεί όπου έχει εισροή εσόδων από εξωγενής παράγοντες και γίνονται επενδύσεις, σε πολλούς τομείς.

Τώρα πλέον η Λαμία μπορεί να κυνηγήσει την Ευρώπη, να φτιάξει το γήπεδο και το προπονητικό της κέντρο... (δημάρχου θέλοντος), μπορεί να δημιουργήσει τμήμα σκάουτινγκ, για καλύτερη στελέχωση των Τμημάτων Υποδομής.
Ήδη στα τρία χρόνια, η επικοινωνία της ομάδας έχει ανεβεί κατακόρυφα, με απτά αποτελέσματα.
Ειδικά φέτος. Σιωπηρή όταν πρέπει και ηχηρή εκεί που χρειάζεται.
Άλλωστε και η ανάδειξη-ορισμός του Διευθύνοντα Συμβούλου, Σάκη Τσικνή, σε εκπρόσωπο της Λίγκας στην Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού, καρπός της επικοινωνίας της ομάδας είναι.

Τόσο-όσο, βγαίνουν τα νέα από την ομάδα και ο κόσμος ήδη αρχίζει να καταλαβαίνει.
Απόδειξη η ανταπόκριση στα εισιτήρια διαρκείας. Απόδειξη η πίστη σε αυτό που κάνει η ομάδα.
Ο Λαμιώτης φίλαθλος αρχίζει και ξυπνάει. Τώρα μαθαίνει.
Ρίχνει μαύρο στους δήθεν ξερόλες και παντογνώστες του ποδοσφαίρου. Που δεν είχαν κάνει κι τίποτα.
Πλέον θέλει να συμβάλλει κι αυτός στο μεγάλωμα ή αν θέλετε στο γιγάντωμα της Λαμίας.

Ειλικρινά, δεν ξέρω κάτι, απλά αποτύπωση των πεπραγμένων κάνω μέχρι τώρα.
Όμως έχω την αίσθηση, πως ήδη διαφαίνεται η ανοδική πορεία του ΠΑΣ Λαμία.
Ο Πανουργιάς Παπαϊωάννου, με συμπαραστάτες τους Μάκη Χάβο και Μπάμπη Μιχαηλίδη, ετοιμάζουν μεγάλα και τρελά πράγματα.

Το κόντρα ρόλο με τους μάνατζερ, η μυστικότητα και οι σωστές κινήσεις για να θωρακιστεί η ομάδα, αποδεικνύουν πως κάτι καλύτερο έρχεται.
Η ανακοίνωση της ημερομηνίας της προετοιμασίας, δείχνει πως το επόμενο δεκαήμερο θα έχει ευχάριστες εκπλήξεις και θα δούμε ωραία πράγματα από τις ανακοινώσεις της κυανό λευκής ΠΑΕ.

Άλλωστε το έγραψα και στον τίτλο, η Λαμία φτιάχνει υπεραξία.
Και δεν την καρπώνεται κάποιος άλλος, παρά μόνο η ομάδα. Αυτή τη δημιουργεί και αυτή την εισπράττει.
Μια υπεραξία, που θα αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό ανάπτυξης και απογείωσης του ΠΑΣ Λαμία.